Doorgaan naar inhoud
Klik hier voor 5% korting op je eerste bestelling! 🎁
Klik hier voor 5% korting op je eerste bestelling! 🎁

Bibs Fopspeen T2 = 6-18mnd

Oorspronkelijke prijs €3,95 - Oorspronkelijke prijs €3,95
Oorspronkelijke prijs
€3,95
€3,95 - €3,95
Huidige prijs €3,95
Kleur: Ivory

BIBS Fopspeen T2: 6-18 maanden

De BIBS fopspeen is een echte klassieker. De speen met het traditionele ronde schild en het kersvormige natuurrubber gedeelte troost baby's al bijna 50 jaar.
De BIBS fopspenen hebben het grootste assortiment kleuren op de markt.
Het natuurrubber gedeelte is ontwikkeld om de zuigreflex van het kind te ondersteunen en de vorm bootst die van een borst na.
De fopspeen is gemaakt van 100% natuurlijk rubber. Natuurlijk rubber voelt fluweelzacht, flexibel en natuurlijk aan voor het kind om op te zuigen.Het ronde lichtgewicht schild buigt weg van het gezicht, zorgt ervoor dat lucht de gevoelige huid rond de mond bereikt en irritatie vermindert.
BIBS spenen 100% natuurlijk rubber BPA+PVC vrij

De BIBS speen is een zachte flexibele speen, het schild is gemaakt van polypropyleen en de speen is 100% BPA en PVC vrij. Verkrijgbaar in maat 1 voor 0-6 maanden en maat 2 voor baby's van 6-18 maanden.

Moet ik een BIBS speen uitkoken voor het eerste gebruik?

Voor het eerste gebruik van de speen steriliseer je de speen 5 minuten in een bakje met gekookt water. Dus eerst het water koken, water in een bakje gieten en daarna pas de speen er in leggen. De fopspeen kook je dus NIET op het vuur. Wanneer er water in de speen gelopen is kun je dit er gewoon uit drukken.

De BIBS speen kan niet in een sterilisator of in de vaatwasser gereinigd worden. Drogen doe je op een schone doek zoals een hydrofiele doek, niet in de volle zon of op een warmte bron dan kan de speen kleverig worden.

Verschillende maten BIBS spenen

BIBS spenen zijn er in verschillende maten, maat 1 voor een baby 0-6 maanden, geschikt vanaf de geboorte van je baby en BIBS speen maat 2 voor baby's van 6-18 maanden.

Ik weet zeker dat ik niet de juiste maat BIBS speen heb ontvangen, en nu?

Deze vraag krijgen wij ook vaak en in 99% van de gevallen heb je echt de juiste speen ontvangen, lees ook het bovenstaande stuk goed waar je kunt lezen dat de vorm en formaat door de zuigkracht van baby kan vervormen. En meten is weten dus niet vergelijken met de oude speen die je thuis hebt dat is geen meten.

  1. BIBS speen maat 1 - schildje 45 mm, speenhoogte 27 mm en speendiameter 15 mm -> 0-6 maanden
  2. BIBS speen maat 2- schildje 45 mm, speenhoogte 30 mm en speendiameter 14 mm ->6-18 maanden
  3. BIBS speen maat 3- schildje 45 mm, speenhoogte 33 mm en speendiameter 18 mm -> 18 maanden en ouder

BIBS SPEEN MATEN

Ik heb een BIBS speen maat 1 gekocht en nu heb ik maat 2 binnen maar deze is net zo groot, hoe kan dat?

Vervang de speen bij voorkeur elke 4-6 weken, het speentje is gemaakt van natuurlijk rubber en heeft als eigenschap dat de speen groter wordt wanneer er op gezogen wordt. Daarom is het mogelijk dat de speen van de orginele vorm afwijkt van eerder gekochte spenen.

Hoe lang kan je een BIBS speen gebruiken?

De speen is gemaakt van 100% natuurlijk rubber en door het zuigen van je baby zal de speen qua vorm veranderen, het bolletje kan groter worden en het speentje langer. Gebruik een speen 4-6 weken en bestel dan een nieuwe speen passend bij de leeftijd van je baby. Let op! een gebruikt speentje kun je qua grootte niet vergelijken met een nieuw en ongebruikte speen.

Wanneer moet ik een BIBS speen vervangen?

Vervang ook meteen de speen wanneer er kleine scheurtjes ontstaan door de kauw behoefte van je kleintje.

HELP mijn baby heeft de speen helemaal in zijn mond, wat nu?

Als de speen per ongeluk te ver in de mond van de baby komt, kun je de speen er zachtjes weer uit halen. Door de drie gaten in het schild kan de baby niet stikken.

Borstvoeding en BIBS speen?

De BIBS speen is de ideale speen wanneer je borstvoeding geeft, de speen bootst de vorm van de borst na en is ontwikkeld om de zuigreflex van de baby te ondersteunen. Deze ronde vorm van de speen wordt ook wel een kersvorm genoemd. Het schild is bol en buigt weg van het gezichtje, hierdoor zuigt de speen zich niet vast en zal er minder snel huidirritatie ontstaan.

Waar komt de BIBS speen eigenlijk vandaag?

BIBS spenen zijn de eco speen uit Denemarken, 100% natuurlijk rubber BPA en PVC vrij. Een groot assortiment retro spenen in alle kleuren van het Deense merk BIBS. Een onmisbaar item voor de baby, een origineel en eco kraamcadeau.

Is een BIBS speen gevaarlijk?

Nee mist je de gebruiksaanwijzing goed opvolgt is een BIBS speen veilig en niet gevaarlijk. De spenen zijn veilig en voldoen aan de EN1400+ AI veiligheidsnorm.

Maar controleer altijd dagelijks de spenen voordat je deze aan je baby geeft, let hierbij op kleine scheurtjes en onvolkomenheden, trek goed aan de speen. Door gebruik zal de kwaliteit van het natuurrubber veranderen, ook baby's zonder tanden kunnen op een speen bijten of knagen. Gebruik de speen niet langer dan 4-6 weken, om reden van veiligheid en hygiëne. Erosie van het natuurrubber is mogelijk.
Je zorgt dus vooral zelf dat de speen niet gevaarlijk is door deze voor elke gebruik goed te controleren.

Verzendinformatie

★ 9/10 Beoordeling

📭 Bezorgtijd: 1-2 dagen

🆓 Gratis bezorging vanaf €39,00